You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Friday, February 11, 2011

my FIRST day- 10 Feb

Okay, sbnarnya aku sangat sangat mengantuk dah nie tp aku nak jgak tulis blog dulu. Officially 1st job tuu :O


Haha. Aku patutnya start kerja Isnin depan kalau ikut time interview tu. But then smlm bos text pkul 12 lebih sruh aku dtg , katanya nak sesuaikan diri =.=


Ya, sesuaikan diri. Smpai sana dlm pkul 9 lebih, kedai dah bukak. Rupanya Kak Zatie harinie last, dia dapat interview kat kmpung as a nurse so dia kena balik A.S.A.P. I have to handle kedai alone but luckily td ada anak bos sbb aku mcm baru kann? Mentahh lagi. Haha.
Today went well except boring sbb tkda costumer plus kena berdiri je. Sbnarnya boleh je dduk tp anak bos ada kann? Tunjuk mcm pekerja terbilang la sikit. Tehee. Lagipun klau dduk kat dalam, tak nmpak org dtg. I'm so excited kalau ada costumer. Haha. Idk why but I'm excited. 


Aku tak pernah terfkir yg aku akan buat kerja mcmnie one day. Mean like kalau dulu dulu aku ikut mak aku pergi shopping then bila nak beli tu ada org tukang bungkuskan, now aku jadi org yg bungkuskan tu. Bukan hina or what cuma tak pernah terlintas je. Kat rumah mana ada buat kerja berat berat. Paling berat pun kena basuh bilik air ke apa. Itupun aku tak buat. Haha. 


Kat sana time nak tutup kedai act diorang tak tutup just tutup all the clothes dgn kain besar. Satu kedai tu dia bungkus. Haa. Aku nie dahlah pendek, small size pulak tu. Can you imagine me doing all that stuff? Okayy, aku terpaksa panjat kerusi kot time nak tutup tadi. Malu je =.= Berpeluh jugak la weyy td 1st time. I will get used to it. I will :)


Gtg, walid dah warning 2,3 kali sruh tdur. Esok kerja katanya. Kakak tahu walid. Kakak tidur sekarang okay? :)
Btw, harinie penat GI-la oh. Sakit pinggang =.=




P/S: Life is about to change, Najah

No comments:

Post a Comment