You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Saturday, December 17, 2011

Putus cinta.

Baru- baru ni, ada kawan rapat aku putus cinta dengan girlfie dia. Aku tengok si lelaki ni seorang yang happy go lucky. Gelak sana gelak sini, banyak cakap pulak tu. Tapi masa malam dia clash tu, dia text aku. Aku tengah tidur time tu so bila aku baca text tu aku fikir yang aku tengah mimpi. But then bila bangun nak pergi class, aku tengok mamat ni semacam je. Mata dia bengkak, dia menangis malam tadi. So aku tnya dia, rupanya memang betul dia text aku tu. Aku tak bermimpi lah maknanya. Bila jadi macamni, aku tahu yang dia serious sayangkan girlfie dia tu. Tapi alasan diorang clash tu sangat munasabah. So memang tak boleh nak buat apalah kann? Redha jelah jalan yang ada.


Dan aku pulak teringat balik masa aku clash dulu. Sekarang ni dah nak masuk 2 bulan rasanya aku clash dengan dia. Aku teringat balik macammana aku sedih time tu. Mata aku bengkak jauh lebih teruk dari si lelaki tadi. Sampai orang cakap mata aku macam kena tumbuk. I wonder if Frd reacts the same way macam kawan rapat aku tadi. Ke dia relax je? Entah. Masa aku clash dulu, aku berusaha pujuk diri aku sendiri. Bestfriends aku pun banyak tolong kuatkan semangat aku sebab diorang tahu relationship aku macammana. Ayat-ayat macam Cinta tak selalunya memiliki, Andai jodoh takkan kemana, itu semua mulai nampak kebenaran maksudnya. Aku redha sebab itu adalah satu-satunya jalan yang ada. Allah dah tuliskan semuanya. Kita hanya bergerak mengikut apa yang Dia plan untuk kita. Malah Dia tahu apa yang terbaik untuk kita. 


Mengenai hati, hati perlukan masa. Masa untuk ia merelakan semuanya. Hati aku dulu puas aku pujuk pujuk. Sekarang Alhamdulillah beransur pulih. Tapi memang perasaan sayang tu takkan hilang macamtu je. Ada lagi perasaan sayang tu (:

No comments:

Post a Comment