You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Saturday, February 25, 2012

Let me be honest.

Kecelaruan emosi should be right word I guess. That moment bila kau rasa kau lonely gila, rasa macam takda orang pun pedulikan kau. Bukan maknanya family kau tak amik kesah or your friends tak ambil kesah, no! Not that! Its the feeling of rasa nak ada orang care pasal kau. I might sounds desperate here but that is reality. I found this somewhere in Tumblr, it says 'The worst thing in the world isn't being alone, it's being surrounded by people that make you feel like you're alone'. That is so true.


I'm okay with this status. Well is it okay? Haha yes, I'm okay. But when it surrounded by people yang tak single, haa mulalah perasaan rasa diri tu forever alone datang menjelma. Mimi ada Shidie. Nabilah ada Ewan. Nazhirah ada Acap. Aku? That is not the question actually. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. But as a human being, aku perlukan masa. Masa untuk sesuaikan diri dengan status ini, keadaan ini, rasa ini. Percaya tak yang aku automatically akan down bila Nabilah had her lunch with Ewan or Mimi talking to the phone with Shidie. Not because Im jealous, it just that forever-alone-feeling. Lame kan? Okay, boo me! My bestfriend took almost one year untuk betul-betul lupakan her ex. And its not even one year for me after the break-up. Tolonglah jangan fikir yang aku tak mencuba. Aku dah cuba sehabis baik untuk lupakan dia tapi tak boleh!


When it comes to him, memang lain. Kalau dia cakap kasar sikit dengan aku, aku rasa nak nangis dah padahal benda bukan matter sangat pun. Dia bukan marah plus cakap kasar yang gila gila punya, no! Cuma kasar nak dibandingkan dengan sebelum nilah. Aku selalu fikir yang aku akan sangat bahagia kalau kitorang macam dulu. Even Rafaa sendiri cakap when I'm in a relationship dulu, dia boleh nampak yang aku happy sangat. Allah knows how I feel back then. Its worth it. Mulut cakap lain tapi hati rasa lain. 


Aku pernah jugak rasa yang lebih baik aku tak kenal kau and tak pernah kenal kau. Supaya aku takda rasa sayang kat kau, supaya aku tak menangis disebabkan kau, supaya takda airmata yang keluar sebab kau dan hati aku pun tak sakit. Tapi bila fikir balik, aku bertuah sangat dapat kenal kau. Sebab kau satu-satunya yang layan kerenah aku, merajuk aku, ego aku. Kau sayang aku untuk diri aku. Kau care pasal aku. Kau satu-satunya yang dengar segala cerita aku. Kau yang sanggup call semata-mata nak dengar suara aku, nak berborak dengan aku. Kau adalah orang yang aku tak kekok nak cerita rahsia aku. Kau satu-satunya yang mengalah and minta maaf even terang-terangan itu memang salah aku. Tapi kau minta maaf sebab kau tak suka kita gaduh. Aku bukan tulis macamni sebab aku tahu kau akan baca. Aku takda masa nak mengampu orang. Aku cakap benda ni sebab aku maksudkan semua yang aku tulis ni.


Aku pernah cakap kat Rafaa and Diela- kalau kau couple dengan orang lain, aku adalah manusia yang paling jealous tengok kau dengan girlfie baru kau tu. Sebab apa? Sebab aku tahu cara kau layan perempuan. Cara kau value orang yang kau sayang. Nak diikutkan memang kau bukan jenis yang baik sangat, senang cerita perangai kau memang bukan taste aku lah. Dengan lepaknya, snookernya, smokingnya. Tapi entah. Aku tak kesah pun semua tu sebab kau cakap kau nak berubah. Aku boleh tunggu kau berubah tapi itu dululah. Sekarang tunggu pun takda guna sebab kita dah takda apa-apa.


Tapi sampai sekarang, memang aku tak bersedia nak buka hati aku untuk orang lain. Bukan maknanya kau masih ada peluang, cuma aku belum lupa macammana kau sayang aku, macammana kau buat aku rasa. Aku belum lupa. Yayaya! Aku tak move on kan? Memang pun! Memang aku tak move on. So? Even kat sini, hari-hari aku sebut nama kau. Farid itu Farid ini, agaknya Ekin dengan Mimi dah bosan dengar aku asyik cerita pasal kau je hari-hari. Mana taknya, bila Mimi cerita pasal Shidie yang Shidie ni makan lambat la apa la, aku boleh relax je cerita 'Kalau Farid dia makan 10 mins macamtu je then dia tak suka orang kacau dia kalau dia tengah makan'. Haa nampak sangat sangat sangat tak move on kan? 


Aku tak pernah lupakan kau. Walau macammana teruk pun aku layan kau, aku tak reply text kau, aku tak angkat bila kau call, itu semua aku buat supaya kau benci aku. Supaya kau berhenti mencuba dan berhenti menunggu. Nama kau selalu ada dalam doa aku. Doa supaya kau berubah and supaya Allah selalu lindungi kau. Saya sayang awak, Mohammad Farid Salehan. Dan macam saya pernah cakap kalau awak sayang saya, awak tahu apa awak kena buat.


*Menahan airmata daripada turun masa tulis entri ni.

No comments:

Post a Comment