You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Tuesday, May 22, 2012

PPUM.

Semua tahu PPUM tu apa. Siapa tak tahu pergi google cepattttttt! Tadi melawat ayah Ziera kat PPUM. Its 5 of us. Aku Diela Rafaa Fieqa and Ziera herself of course. Usha-usha jugak mana tahu terserempak dengan FL ke tengah rawat pesakit dia tapi hampa. Sampai balik tak terserempak pun.


Sebenarnya aku tidak gemar ke rumah sakit. Aku tidak betah melihat orang tua yang sakit duduk atas katil takda orang jenguk.Cukup meruntun jiwa wehh. Orang yang takda kena-mengena dengan aku pun aku boleh nangis tengok. Macam masa tengok kawan walid kat hospital dulu, masuk ICU tu jenguk dia tapi aku yang menangis. Bila keluar tu anak dia pandang aku pelik je.


Tapi sebab dah niat nak melawat ayah Ziera bila tahu ayah dia sakit, tadi pergi jugak. Lagipun dah lama sangat tak pergi hospital. Saya suka bau klinik tapi hospital tidak. Bau dia tak best macam bau klinik. Haha okay back to the story, masa datang tu Uda memang temankan ayah Ziera kat situ all the time. Takdalah risau sangat since family member ada kat situ untuk pantau.


Aku sebak kot tengok ayah Ziera. Syukur ayah dia masih boleh bercakap, makan macam biasa, bangun and bukak mata. Cuma keadaannya memang lemah. Tadi aku sempat dengar Ziera cakap dengan ayah dia 'Esok orang ada exam, ayah doakan orang tau?'. Ayah dia angguk je. Terus aku pandang tempat lain sebelum air mata aku berjurai kat situ jugak. Sedihnya tengok babak tu :'/


Lagi sedih bila membayangkan kalau aku kat tempat Ziera dan kalau yang berbaring atas katil tu ayah aku sendiri. Tidak dapat digambarkan perasaan ketika itu. Ziera by herself bawak kereta pergi PPUM sorang sorang. Sometimes ada Fahim. Keadaan ni sedikit sebanyak telah merampas waktu muda dia yang sepatutnya takda komitmen sebesar itu.


Tapi takpe. Besar pahalanya jaga ayah sendiri. Umi selalu pesan kalau kita selalu tolong orang or buat baik dengan orang tak semestinya orang yang sama akan balas kebaikan kita. Mungkin Allah akan ganjarkan kita dengan ganjaran yang lebih baik dari itu. Contoh macam kita selalu tolong mak kita. Allah akan permudahkan kita jawab exam ke or maybe mudahkan kita terima pelajaran. Who knows? Setiap benda baik akan dibalas baik. Jangan risau



No comments:

Post a Comment