You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Tuesday, November 20, 2012

Happens for a reason.


Result UiTM dah keluar on 9th Nov lagi but I didn't have enough courage to update my blog as soon as I get the result. As you can see, I got 1 'GA' on my result that is for my FAR paper. I hate FAR. It is the most killer paper for me. Major accounting paper.

As always Umi yang bukak my student portal so aku tak rasa nervous sangat sebab bukan mata aku yang tengok result tu. Bila Umi call and tell me the result, I was so sad and dissapointed. Sad to the point aku malas nak layan semua orang. Duduk dalam bilik, termenung and malas nak reply text semua orang.

Siapa tak sedih bila kau punya lowest pointer is B+?  Siapa tak sedih bila kau ada 4A tapi ada 1 E yang merosakkan result? Aku tahu ini adalah hasil usaha aku. Aku tahu jadi aku kena redha. Mula-mula orang pesan jangan sedih, aku tak peduli. Aku fikir 'Ah mereka bukan faham apa yang aku lalui'.

Thanks to Allah I have a great friends around me. Nana, Hakim and Nabilah. I love them. Their words comfort me esp Nana. Terima kasih kalian :')

Slowly, aku mulai redha. Things happen for a reason. Macam Nana cakap, Allah nak bagi aku suka dekat apa yang aku belajar, nak bagi aku rajin sikit revise benda yang aku benci tu. And I believe that. Bila fikir balik, aku lebih rela repeat daripada teruskan yang lebih susah and I don't understand a thing.

Nasib baik pointer aku tak jatuh teruk. Dalam apa jua keadaan, there's always 'nasib baik'. One of my friends, dahlah repeat pointer dia pun sama jatuh. Ya Allah, terus aku rasa bersyukur.

Aku ingat Umi akan rasa kecewa dengan result aku tapi rupanya aku salah. Umi yang pujuk aku supaya jangan sedih and that I can do this again. Walid still congrats me and he even said he willing to belanja me the Intersession. How lucky I am

Thank you Allah. I know You have a better plan for me. Somehow, I can't wait to start the new semester. May Allah ease me in everything I do. 'Setiap kesusahan, Allah SWT memberikan dua kesenangan.'

No comments:

Post a Comment