You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Thursday, November 14, 2013

Sacrifice

'How did you handle the feelings and i wanna know abt your hopes i mean after 6 months tu apa yang kau harapkan'

So Adah asked me this question.

Aku tak reti nak gambarkan perasaan aku macammana. Memang sedih sangat dan takkan ada orang yang faham macammana sedihnya aku. Sebab kita memang takkan faham perasaan sebenar orang tu melainkan kita ada di tempat yang sama dia berada.

Aku menangis sampai aku puas. Masa mula-mula tu, bila orang cakap be strong Najah and bla bla bla, aku mesti nangis. Padahal orang bagi semangat tapi itupun aku tak dapat tahan sedih. Sebab aku rapat dengan Farid, my closest friends tahu macammana Farid dan macammana aku. Mereka tahu kenapa aku beriya benar sedih bila Farid pergi.

Aku bertambah sedih bila memikirkan yang Farid takda dengan aku sebab selalu dia yang akan buat aku okay kalau stress dengan lecturer ke apa. Aku negative thinker jadi bila aku cerita kat dia masalah belajar aku, dia selalu bagi positive feedback.

Aku percaya SEMUA benda kat dunia ni perlukan pengorbanan. Semua benda termasuk ini. Jadi ini adalah pengorbanan aku. Dia kat tengah laut jadi aku tak tahu dia dapat tak tweet aku/ dm aku. Aku terfikir kalau kau clash and kau nak text ex-boyfriend kau tu, at least kau tahu dia dapat text kau dan dia baca. Kes aku lebih teruk dari itu. Aku tak tahu Farid boleh dapat ke tak tweet tu semua.

Aku kawal perasaan aku dengan bercerita pasal Farid dengan Umi aku dan Najwa, adik aku. It helps you know. Perasaan risau tu tak payah cakap lah. Sekejap sekejap tengok jam and wondering where is he now tapi bila bercerita dengan family tu, rasa kurang sikit perasaan sedih.

Dan untuk benda yang tidak boleh dikawal seperti perasaan rindu, yang ini memang kena tahan sampai takda rasa apa dah. Sebab aku tak boleh nak arah hati aku untuk tak rindu dia.

Harapan aku lepas 6 bulan nanti adalah dia masih lagi Farid yang sama aku kenal sebelum dia pergi belayar. Perangainya masih sama dan semoga Allah selalu lindungi Farid walau dimanapun dia berada :)

Takpe, Allah ada. Allah akan jaga dia

No comments:

Post a Comment