You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Thursday, January 26, 2012

Listening Test.

Tadi ada listening test. Masa jawab kertas tu, dia bagi 2 peluang je untuk kita dengar betul betul. And masa 1 mins utk semak balik apa yang kita buat. Masa buat test tadi bukannya aku buat sungguh-sungguh pun, aku mengelamun je lebih. Aku relate kan test tadi dengan kehidupan seharian.


Setiap manusia deserves a second chance. Tapi kalau dah lebih dari 2 peluang tu memang lemak aa. Macam test tadi, kau hanya diberi 2 peluang saja untuk dengar betul-betul, jawab betul-betul and come out with the best answer. Hidup ni pun macam tu. Kita kena grab peluang yang ada depan mata kita, jangan sia-siakan peluang tu. Kalau kau dapat peluang kedua, then fine. Tapi kalau itu adalah peluang terakhir kau, kau takkan dapat apa apa dah. Kosong. Peluang yang ada kena guna sebaiknya. Expression orang tak sama untuk peluang kedua. Sama macam test tadi, masa first buat kita tak tahu isi tu kat mana semua kann. So masa dengar tu relax je. Tapi bila 2nd time dia ulang balik, aku pay attention gila gila punya sebab aku tahu lepas ni memang takda peluang dah untuk dengar jawapan.


And kalau masa 2nd peluang tu pun kau buat lekk je, memang susah aa. Kau akan dapat markah sikit or tak dapat markah langsung. 

No comments:

Post a Comment