You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Monday, April 2, 2012

Relationship.

Dulu masa zaman baru baru nak hidup, form 1 form 2 semua benda baru nak cuba. First relationship aku masa form 2, time tu bodoh bodoh lagi. Orang lain couple, aku pun nak ada couple jugak. My partner-Arif time tu form 3, kelakar gila bila ingat balik. Aku ingat lagi first time Arif call, aku angkat tapi tak cakap apa apa. I was like tak tahu nak cakap apa so aku angkat and diam je seribu bahasa. Then he texted me tanya kenapa tak cakap? Haha.


Then next is with Azam and also Muhammad Najah. Tapi itu semua immature relationship. Last immature relationship masa form 3 kalau tak silap. Then single sampai lepas SPM. Jumpa seorang lelaki ni, dia minat aku time SPM dulu tapi aku malas nak fikir pasal cintan cintun ni time SPM. Konon nak fokus study lah. Jadi lelaki ni tunggu. Sebenarnya aku minat dia dulu tapi minat suka macam tu jelah. Turns out to be dia pun suka aku jugak, alahai. Lepas SPM tu kitorang couple- 20 January 2011 to be exact.


Sebenarnya sangat susah untuk jumpa peluang orang yang kita suka, suka kita jugak. Kiranya perasaan suka kita tu berbalas lah. Perasan tak contohnya seorang perempuan ni- pendek comel free hair suka kat sorang mamat ni tinggi macho semua lah. Tapi bila lelaki ni tahu perempuan ni suka dia, dia tak boleh buat apa apa sebab perempuan ni tadi bukan type dia, bukan taste dia. Taste lelaki ni maybe yang tinggi jugak cantik kurus and what not lagi. Nampak complicated kan? Kan mudah kalau crush kita tu suka kita jugak, tak payah lah kita nak termimpi-mimpi kan dia. Haa kau sampai macamtu sekali.


Relationship is when kita saling suka menyukai, saling sayang diri pasangan kita. I read somewhere yang suka tu adalah kita suka dia sebab benda yang baik pasal dia. Tapi sayang tu bila kita tahu buruk baik dia dan kita masih terima dia apa adanya. Nampak beza kan? And I personally agree dengan pendapat tu. Bila difikirkan balik memang betul pun. So untuk orang yang tengah in relationship sekarang, maknanya orang yang korang suka tu, suka korang jugak. Yang perempuan memang taste lelaki ni and lelaki ni memang taste perempuan ni. How cute.


Back to my relationship, itu adalah kali pertama relationship aku yang serious. Kali pertama aku maksudkan semua yang aku cakap. Kali pertama aku betul-betul care pasal dia. Kali pertama aku rasa sayang kat boyfie tu macammana. Tapi sekarang dah takda dah (: Atas sebab sebab tertentu, kami masing masing perlu teruskan hidup dengan haluan yang berbeza. Mulanya memang sukar tapi masa buat hati tu terubat sendiri. Takda apa yang perlu dirisaukan, kalau memang dah tertulis jodoh tu dengan dia, akan tetap bersama jugak kan.


Lepas dah clash, aku berazam taknak in relationship dengan sesiapa lagi. Taknak mudah sangat attached dengan orang sebab kalau dah terbiasa nanti susah nak hilangkan perasaan tu. Kalau dah mula perasaan tu semua, susah nak hidup satu hari pun if orang tu tak text ke apa. Mesti dah rasa semacam. Kan susah macamtu so better jangan amik risiko.


And aku dah delete Frd from friend lists facebook aku. Sebab aku cuba untuk tak ambil pusing pasal apa yang dia buat lagi. Dia private profile dia so if aku delete dia, aku tak dapat tengok dia kawan dengan siapa, comment dengan siapa so senang sikit nak timbulkan perasaan tak kesah tu. Frd ada cakap yang dia sedih gila aku buat tindakan ni and dia tak sangka aku sanggup buat dia macamni. The truth is aku pun berlawan dengan perasaan aku sendiri, ego aku sendiri. I'm so sorry and I hope you will understand kenapa saya buat macamni someday. 

No comments:

Post a Comment