You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Friday, June 1, 2012

Tadi pergi rumah Mak Teh, ada kenduri. Cut the story short, aku jumpa Yong. How nak explain the relation eh? Err saudara mara walid jugak. Haa Yong ni mak saudara aku. Tapi bukan mak saudara yang macam uda, mak lang tu semua. Bukan bukan sebab Yong ni dah tua dah. Pangkat nenek macamtu lebih kurang. But I used to called her as Yong. 


Actually Yong ni sakit. Idk dia sakit apa sebenarnya sebab time aku sekolah lagi, dia memang dah sakit. Macam macam sakit rasanya. Kencing manis darah tinggi and now mata dia dah tak berfungsi. Maksudnya dia memang dah tak nampak apa-apa. Tapi tadi tanya umi, umi kata Yong boleh nampak tapi samar samar je.


Nak jalan pergi mana mana pun, akan ada orang yang pimpinkan. Tadi aku nampak anak dia pimpin dia pergi makan. Terus terlintas kat kepala otak macammana kalau aku yang tak nampak? Macammana kalau aku yang tak boleh melihat? Bayangkan situasi itu saja sudah membuatkan aku takut. 


Masa nak balik, aku pergi salam tangan Yong. Macam aku cakap dia tidak boleh melihat jadi aku ajak umi temankan aku salam dia. Tapi umi taknak lalu mak teh yang bawak aku pergi pada Yong. 'Ni haa anak Din nak balik, dia nak salam kau tapi takut kau tak kenal dia', kata mak teh pada awal bicara. Yong tanya 'Mana dia?' sambil meraba-raba ruang kat depan mata dia.


Lalu aku sambut tangan dia untuk salam tapi dia tarik aku dan cium pipi aku kiri kanan. Ternyata dia masih ingat aku :') 'Yong dah lama nak jumpa Nabilah, nak tengok Nabilah. Yong asyik teringat je kat Nabilah. Jumpa jugak harini. Mesti dah cantik dah sekarang' sambil cium peluk-peluk aku tu dia cakap macamni. Dia tanya belajar kat mana sekarang dan dia sempat pesan 'Belajar elok-elok. Belajar rajin-rajin. Jangan cari pakwe lagi sekarang ni. Belajar dulu'


Tak sangka aku yang dia masih ingat aku. Maklumlah orang tua jadi aku tak mengharap sangat kalau dia tak kenal aku punn. Tapi ternyata dia ingat :') Sebelum pergi, aku usap bahu dia sambil pesan 'Yong jaga diri tau?'. Semoga Allah memberkatinya. Aminn.



No comments:

Post a Comment