You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Saturday, June 2, 2012

Tak sangka.

'Jadi imam pun tergagap-gagap, ada hati nak bini pandai masak?'


Sebetulnya, first sekali aku baca ayat ni dari facebook Firdaus Salehan. Aku sangat tertarik dengan kebenaran dan logik ayat ini lalu aku tweet ayat ni sambil memberi credit kepada abang Firdaus ni. Tapi tadi masa tengah online twitter, ada sorang budak ni bagi link blog dia.


Aku saja je ringankan tangan pergi jenguk blog budak ni. Dia ada kongsikan sebuah kisah islamik. Kisah pasal perempuan alim kahwin dengan lelaki yang minum arak, kaki perempuan dan sebagainya. Tapi at the end, lelaki ni berubah jugak jadi suami yang soleh.


Nak dijadikan cerita, rupanya ayat diatas diambil dari cerita islamik ni. Bila aku baca cerita tu keseluruhannya, Firdaus ambil ayat ni dari cerita itu. Tak sangka Firdaus juga turut membaca kisah itu :') Tak sangka.

No comments:

Post a Comment