You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Wednesday, May 8, 2013

My own definition of Happiness

Setiap orang punya beda pengertian mereka terhadap sesuatu perkara. Macam aku bila aku dengar live band, hati aku rasa tenang dengan merdunya alunan muzik dan gitar. Mungkin bagi sesetengah orang macam pelik macammana minah ni boleh tenang pulak tapi untuk aku itu pengertian aku bagi erti kata puas hati dan tenang.

Bahagia- Ada yang kata bila ada rumah besar, dia dah cukup bahagia. Ada yang kata bila dia ada banyak duit, dia dah cukup bahagia sebab dia mampu miliki apa yang dia nak. Ini mengikut pandangan masing-masing.

Untuk aku, bahagia yang paling utama ialah keluarga aku. Even adik-beradik aku ramai and rumah ni mesti riuh rendah dengan sana sini menjerit berebut remote control dan sebagainya, aku tetap bahagia. Aku pernah duduk rumah kawan. Serious aku memang tak boleh duduk tenang sebab rumah dia sunyi sangat. Terus rasa rindu kat adik adik :')

Selain keluarga, my own definition of happiness is bila ada orang yang boleh terima aku apa adanya. I don't know how to describe this feeling. Siapa yang rapat dengan aku, mereka tahu aku jenis keras kepala dan ego. Aku rasa kalau aku jadi lelaki pun, aku takkan minat kat perempuan yang perangai macam Najah ni. Sebab susah nak handle.

Tapi rupanya ada orang yang boleh terima aku apa adanya(so far). Ini pun tak tahu lah selamanya atau sementara. Semoga berpanjangan. Bila ada orang boleh terima buruk baik aku, boleh handle aku at my best and worst, aku jadi sangat sangat bersyukur. Terima kasih Ya Rabb :)

Bahagia tu ada disekeliling kita. Ini pengertian bahagia untuk aku. Mungkin tak sama dengan kalian. Jangan pulak hangpa semua fikir kalau takda orang boleh terima korang apa adanya maknanya korang belum cukup bahagia. Bukan begitu ya. Ini erti bahagia aku. Erti bahagia kalian mungkin lain, siapa tahu?

'Bahagia tu benda yang kita ada bukan benda yang kita cari'- Mengikut konsep ini, aku bahagia. Sebab tu aku kata even rumah aku riuh rendah, aku tetap bahagia. Sebab itulah benda yang aku ada :)

No comments:

Post a Comment