You are viewing Najah Nasrudin's blog. Born in '93. Currently persuing my bachelor in BBA(Hons) Finance. Sit back and relax. You're about to read Najah Nasrudin's life experiences. You can also find me here- www.nabilahnasrudin.tumblr.com

Saturday, June 16, 2012

I'm insecure. Don't know what for.

Pernah tak kalian rasa insecure? Insecure ni selalu specific untuk perempuan je, selalunya lah. Kalau lelaki insecure kejadahnya macam gay je lelaki nak rasa insecure kan. Haha insecure tu bagi mereka yang tak tahu adalah perasaan bila kita tengok perempuan cantik terus rasa diri ni tak cantik. Macam rendah diri pasal benda yang kita takda. Bukan cantik sahaja, semua benda ah. Terpulang pada situasi.


Malam ni perasaan insecure aku datang tak dijemput, datang tak diundang. Aku paling benci bila insecure aku datang, rasa nak menangis tahu? Aku rasa insecure sebab entah. Susah nak ungkapkan, susah nak coret kat sini. Pernah rasa satu bilik dengan orang yang in relationship with someone and you alone kat situ single?


Bukan single itu yang jadi masalahnya, masalah timbul bila aku rasa insecure masing-masing berborak on the phone dengan boyfie masing-masing dan aku duduk disini menghadap lappy layan twitter. Berita baiknya, aku dengar apa yang mereka bualkan. Those sweet lovey dovey talk =,= Its not that I'm jealous ya. Tidak sama sekali. 


Cuma bila berada di situasi itu, aku rasa loser serta-merta. Aku rasa macam takda orang sayang aku. Aku rasa macam apsal aku tak on the phone dengan boyfie aku. Aku rasa insecure lah insecure. Lagipun my bestfriends 2 orang tu jauh dari Melaka. So takda orang yang nak comfort aku. This is sad mayn.


Jujur aku memang suka dapat satu bilik dengan Ekin, Mimi and Iffa. Aku tiada masalah tentang tu. Tapi sebelum masuk sini, aku dah mohon kepada Allah semoga aku tak dapat satu bilik dengan orang yang in relationship. Bukan apa, inilah masalahnya. Aku taknak insecure aku datang menakluk fikiran. 


Sekarang insecure dah takluki fikiran aku. Aku rasa sedih sangat. Rasa sunyi sangat. Rasa alone sangat. Rasa nak tidur. Biar semua benda tu hilang and esok mula hari baru. Kak Eppa kata 'Insecure is a normal feeling' so yeah have to deal with it sampai aku tak rasa insecure dah. NO SHORTCUT!

No comments:

Post a Comment